بازنشر محتوا جهت بهبود سئو
بازنشر محتوا : به روزرسانی پست های قدیمی وبلاگ جهت بهبود سئو
هر پست وبلاگی که منتشر می کنید در رنکینگ موتورهای جستجو قرار نمی گیرد. حتی اگر کلمات کلیدی را هم به درستی قرار داده باشید ، و مطالب عالی نوشته باشید ، همیشه نمی توان در اولین تلاش خود کارها را عالی انجام داد. Ahrefs یک تیم چند ملیتی است که مقر آن در سنگاپور است که با شعار “ابتدا کار را انجام دهید ، سپس آن را درست انجام دهید ، سپس آن را بهتر کنید.” این سایت در زمینه بهبود رتبه بندی سایت و سئو خدمات متفاوتی را ارائه می کند. در این مقاله شما یاد خواهید گرفت که چگونه پست های قدیمی وبلاگ خود را برای ترافیک ارگانیک بیشتر دوباره منتشر کنید.
1. صفحات دارای مشکلات محتوایی را پیدا کنید
2. محنواها را بررسی و آنها را آپدیت نمایید
3. محتوای به روزرسانی شده را به عنوان پست جدید منتشر کنید
قدم اول . صفحات دارای مشکلات محتوایی را پیدا کنید
اگر می خواهید ترافیک ارگانیک سایت خود را تقویت کنید ، بازانتشار هر پست قدیمی از وبلاگ راه چاره نیست. باید پست ها و صفحاتی را بازانتشار نمایید که دارای مشکلات محتوایی باشند. برای پیدا کردن این نوع صفحات باید به چند نکته توجه کرد:
- آیا کلمه کلیدی انتخابی با موضوع تطبیق دارد؟
- آیا بیشتر از یک سال از انتشار پست گذشته است؟
- آیا لینک های داخل سایت شما به اندازه کافی دارای اهمیت و قدرت برای رنکینگ هست؟
- آیا پست های دیگری باعث کاهش رنک شما می شوند؟
اگر موارد بالا را رعایت نکرده باشید باید پست خود را جهت بهبود رتبه سایت دوباره منتشر کنید.
چگونه صفحات غیربهینه و دارای مشکلات محتوایی را پیدا کنیم؟
اگر پست شما در زمینه کلمات کلیدی در رتبه 1 تا 3 قرار میگیرد ، پس این پست کاندیدای مناسبی برای انتشار دوباره نیست برای اینکه احتمال ضرر ، بیشتر از سودمندی است. زیرا همین الان به خوبی کار می کند و انتشار مجدد آن ممکن است بیشتر مضر باشد تا سودمند.
برای همین باید به دنبال پست هایی بگردید که نسبت به کلمه کلیدی کانونی خود در رتبه پایین تری قرار گرفته اند. شما می توانید برای یافتن آن کلمات کلیدی از گوگل سرچ کنسول استفاده کنید . به نتایج جست وجو بروید و گزارش کلمات کلیدی را به رتبه 4 و بالاتر فیلتر کنید.
لیست کلمات کلیدی را برای موضوعاتی که با پست های وبلاگ مورد نظر خود قرار می دهید ، مرور کنید.
به عنوان مثال ، یک پست در مورد وبلاگ نویسی مهمان (guest blogging) داریم ، بنابراین می دانیم که این یک کلمه کلیدی است که ما هدف قرار می دهیم.
این نکته فراموش نشود که کنسول جستجوی گوگل فقط موقعیت های رتبه بندی متوسط را نشان می دهد ، بنابراین معمولاً نمایش دقیقی از موقعیت رتبه بندی واقعی شما نیست. برای اطلاعات دقیق تر رتبه بندی ،اطلاعات وبلاگ خود را در محل جست و جوی سایت Ahrefs بنویسید ، سپس به گزارش Top Pages بروید تا پستهایی را ببینید که بیشترین ترافیک جستجو را ایجاد می کنند.
این گزارش موردی است که پست هایی که کلمات کلیدی کانونی خود رارعایت نکرده اند نشان می دهد . اما بهترین روش برای انجام این کار توجه به آدرس URL است که محل و کلمات کلیدی که ارزش بالایی دارند را نشان می دهد. (به عکس زیر توجه کنید)
از URL مشخص است که کلمه کلیدی هدف ما در اینجا “وبلاگ نویسی مهمان” است ، اما از آنجا که کلمه کلیدی بالا چیز دیگری است ، بسیار بعید به نظر می رسد که ما در سه موقعیت برتر برای کلمه کلیدی “وبلاگ نویسی مهمان” قرار بگیریم. اگر به جستجوی “کلید واژه ها” رسیدیم ، می توانیم با جستجوی آن کلید واژه موقعیت رتبه بندی آن را بررسی کنیم.
توجه داشته باشید که اگر پست شما یک کلمه کلیدی “معنی دار” با پتانسیل ترافیک جستجو را هدف قرار نمی دهد ، احتمالاً باز هم نمیتوان گفت که بهترین انتخاب برای انتشار مجدد است.
بررسی کنید که صفحه اخیرا منتشر نشده باشد
هیچ هدفی در انتشار دوباره پستی که اخیرا منتشر شده است نیست. مدتی طول می کشد تا پست ما بک لینک هایی دریافت کند و گوگل بفهمد که چرا محتوای ما باید در رتبه بندی خوب قرار بگیرد . به همین دلیل معمولا پست هایی که کمتر از یک سال از انتشار آنها نگذشته باشد را دوباره منتشر نمی کنیم.
فاکتورهای ایجاد بک لینک را رعایت کنید
محتوای پست همیشه دلیل پایین بودن رتبه شما نیست بلکه سایت هایی که در رتبه بهتری قرارمی گیرند از بک لینک های معتبرتر و با کیفیت بالاتری استفاده کرده اند. بنابراین نمیتوان گفت که همیشه مشکل از محتواست چون اگر باز هم پست را منتشر کنیم به دلیل بک لینک های ضعیف نمیتوان رتبه خوبی دریافت کرد.
اطمینان حاصل کنید که یک عبارت “اطلاعاتی” باشد
اگر دسته بندی اطلاعات یا صفحات لندینگ باعث کاهش رتبه بندی شما می شوند ممکن است به خاطر این باشد که پست های وبلاگ شما به درستی جست و جو و یافت نمی شود. برای مثال از URL به وضوح می توان فهمید که صفحاتی که باعث می شوند تا صفحه ما یعنی “guest blogging”در رتبه بندی پایینتری قرار بگیرد ، blog post ها هستند چون به ما می گوید کسانی که جست و جو می کنند دنبال دیدن blog post ها هستند.
قدم دوم . محتواها را بررسی و آنها را آپدیت نمایید
اگر پستی را پیدا کردید که قابلیت به روز رسانی دارد ، نمی توانید آن را به هر روش قدیمی به روز کنید و انتظار ترافیک ارگانیک بیشتری را داشته باشید. شما باید رویکردی منظم و سیستماتیکی در پیش بگیرید :
- اطمینان حاصل کنید که پست شما با هدف جستجو مطابقت دارد
- صفحاتی که دارای رتبه بالا هستند را تجزیه و تحلیل کنید
- نمایه بک لینک های خود را بررسی کنید
اطمینان حاصل کنید که پست شما با هدف جستجو مطابقت دارد
هر شخص با هدف خاصی دست به جست و جو می زند . هدف جستجو عمیق تر از نوع محتوا است. باید مطمئن شوید که پست شما با قالب و زاویه مطلوب مطابقت دارد.
نوع محتوا
اینها نوع محتواهایی هستند که اکثر مردم به دنبال آن می گردند :
- How-to
- Tutorials
- List posts
- Guides
- Opinion Editorials
- Expanded defenitions (what is , … )
عبارات زیر نقطه تمرکز عموم مردم است و به منزله قلابی است که هرکسی ممکن است جذب آن شود :
- Beginners’ guides (راهنمای مبتدیان)
- Complete guides (راهنمای کامل)
- Top [Number] lists (لیست های اطلاعاتی رتبه بالا)
صفحاتی که دارای رتبه بالا هستند را تجزیه و تحلیل کنید
حال که فرمت محتوا و زاویه آن مشخص شد ، مرحله بعدی بررسی صفحاتی هست که از نظر رتبه بندی در جایگاه بالایی قرار می گیرند تا مراحل کار ، و اینکه چه کار درستی می کنند تا در رتبه بندی بهتر قرار می گیرند را بفهمیم. که این بررسی شامل بازدید دستی صفحات مرتبط و کلمات کلیدی کانونی است.
مثلا اگر ما برای پست خود در مورد guest blogging این کار را انجام بدهیم ، تعدادی از راهنماهای کامل (complete guides ) سایت های رتبه خوب را باز می کنیم زیرا این زاویه ای است که در آخرین مرحله روی آن قرار گرفتیم.
خبر خوب این است که نیازی به خواندن کلمه به کلمه هر پست نیست. شما فقط باید درک درستی از ساختار متن و کلمات کلیدی داشته باشید . ساده ترین روش برای این کار ، بررسی برچسب های عنوان است.
اگر این کار را برای guest blogging انجام بدهیم مشترکات زیادی می بینیم.
هرسه راهنمایی که بازبینی کردیم ، درباره guest blogging و فرصت های آن برای وبلاگ نویسی کاربران مهمان و دوتا از آنها درباره نوشتن پست ، ردیابی نتایج و هدف گذاری است . این مشترکات چیزهایی هستند که ذکر آنها در پست آپدیت شده ما منطقی به نظر می رسد.
یکی دیگر از راه های پیدا کردن نقاط کلیدی که برای بهبود محتوا به ما کمک می کند این است که یک آنالیز و تحلیل Content gap اجرا کنیم. ( این آنالیز به ما کمک می کند تا قسمت هایی از متن که قابلیت بهبود را دارد شناسایی کنیم )
برای انجام این کار می توانید از ابزار سایت Ahref استفاده کنید :
URL های چند صفحه با رتبه بالا و مرتبط با موضوع را در ابزار Content Gap Ahref قرار دهید . قسمت پایین را خالی بگذارید ، سپس ” نمایش کلید واژه ها ” را بزنید.
سپس باید کلمات کلیدی را مشاهده کنید که یک یا چند از این صفحات برای آنها رتبه بندی می شوند. بسیاری از این موارد روشهای متفاوتی برای جستجوی کلمات کلیدی خواهند بود ، اما غالباً زیرعنوان ها نیز در آن وجود دارد. به عنوان مثال ، کلمات کلیدی مانند “وبلاگ نویسی مهمان” و “آیا وبلاگ نویسی میهمان کار می کند” را در بالا می بینیم. اینها بخشهای مفیدی هستند که می توانند در پست جدید ما درج شوند.
نمایه بک لینک های خود را بررسی کنید
یکی از اشتباهاتی که اغلب مردم هنگام انتشا مجدد پست ها مرتکب می شوند ، حذف قسمت های حائز اهمیت لینک هاست. به همین دلیل ، قبل از بازنویسی پست خود ، بهتر است نمایه بک لینک آن را بررسی کنید تا ببینید که چگونه لینک های موجود خود را به دست آورده است.
برای انجام این کار می توانید از سایت Ahref کمک بگیرید :
URL صفحه خود را در قسمت جست و جوی سایت Ahrefs قرار دهید ، به گزارش Backlinks بروید ، سپس به ستون “Anchor and Backlink” نگاه کنید.
به عنوان مثال ، به نظر می رسد که تعدادی از افراد با راهنمای وبلاگ نویسی مهمان ما ارتباط برقرار کرده اند به این دلیل که آمار نشان داده شده “20٪” ذکر شده است .
این میزان برقراری ارتباط به دو دلیل اهمیت دارد که در پست جدید نیز حفظ شود :
1. تضمین می کند که پیوندهای موجود از لحاظ تناسب با اهمیت باقی بمانند.
2. ممکن است به شما در کسب بک لینک های بیشتر در آینده کمک کند.
هرچند لازم نیست که هر آماری را در پست نگه داریم بلکه اگر همچنان مرتبط ، ارزشمند و منطقی بودند نگه می داریم.
قدم سوم . محتوای به روزرسانی شده را به عنوان پست جدید منتشر کنید
انتشار مجدد پست ساده ترین کار در این قسمت است. در سایت وارد حساب کاربری خود شده و از قسمت مدیریت محتوا (CMS) پست قبلی را پاک کرده و پست جدید را جایگزین آن کنید . دقت کنید که URl همانی که هست بماند اما عنوان ، توضیحات متا و تگ های OG را می توانید با توجه به مطلب جدید تغییر دهید.
و در آخر تاریخ انتشار را تغییر داده و بر روی دکمه به روز رسانی کلیک کنید.
اگر سایت خود را در کنسول جستجوی Google تنظیم کرده اید ، پس از انتشار مجدد نیز لازم است درخواست تجدید چاپ مجدد کنید. برای انجام این کار ، URL کامل پست را در ابزار بازرسی URL کنسول جستجوی Google قرار دهید و “درخواست دوباره ویرایش” را در صفحه بعدی بزنید. توجه داشته باشید که این مرحله کاملاً اختیاری است.
نتیجه گیری
بازانتشار پست های وبلاگ یک روش هوشمندانه برای دریافت ترافیک برای پست هاست . اگرچه تنها بازانتشار پست جدید تنها راه و بهترین راه برای افزایش ترافیک نیست . همچنین باید پست ها را مدام به روزرسانی کنید تا همیشه اطلاعات جدید ، مفید و جذابی داشته باشید.
اگر تنها به موارد بالا بسنده نمی کنید و بازم قصد بهبود بیشتر برای رتبه بندی سایت خود را دارید می توانید ویدیوی زیر را تماشا کنید.