تازه ها

الگوریتم موش کور (Possum Google)

همه چیز درباره به روزرسانی الگوریتم موش کور (“Possum” Google ) بدانید

گوگل بی سر و صدا در تاریخ 1 سپتامبر 2016  نسبت به بروز رسانی الگوریتم خود را با نام موش کور یا همان Possum را انتشار داد و 64٪ از صفحات نتایج موتورهای محلی (SERPs) را تحت تأثیر قرار داد.  شواهد نشان می داد که این حرکت افزایشی تغییرات قابل توجهی را رقم میزد.

به روز رسانی الگوریتم Possum در حال حاضر فقط بر نتایج جستجوی محلی تأثیر می گذارد. به این معنی که اگر شما در حال تلاش برای رتبه بندی در صفحه 1 Google برای یک کلمه کلیدی هستید و مکان اهمیتی ندارد، این الگوریتم تأثیری در کلمه کلیدی شما نخواهد داشت.

با این حال، اگر می خواهید جایگاه گوگل را در یک کسب و کار محلی کسب کنید این الگوریتم ( Possum  ) برای شما بسیار مهم می باشد.

کلیات اطلاعاتی که در الگوریتم موش کور با آن مواجه هستید.

1. مکان فیزیکی جستجوگر اکنون بسیار مهمتر است.

اکنون بیش از هر زمان دیگری ، هر کسی که در حال انجام سئو و یک جستجوی Google است طبق این الگوریتم تاثیر در نتایج جستجوی محلی می گذارد.

به عنوان مثال، اگر به دنبال یک دندانپزشک مستقر در تهران از شیکاگو هستید، به احتمال زیاد دندانپزشکان شیکاگو را بیشتر از دندانپزشکان تهران نمایش داده خواهد شد.

اگر به دنبال شغل شخصی خود در Google هستید و خود را در نتایج محلی نمی بینید تعجب نکنید – این می تواند به دلیل موقعیت جغرافیایی شما در زمان جستجو باشد.

img

2.  مشاغلی که خارج از محدوده شهرقرار دارند، باعث افزایش چشمگیر رتبه بندی شده اند.

بسیاری از مشاغل محلی در رده بندی های محلی بویژه برای مشاغل حومه ای که خارج از محدوده شهرها هستند، افزایش رتبه زیادی را در رتبه بندی های محلی کسب می کنند.

این الگوریتم به ویژه برای مشاغل واقع در نزدیکی کلان شهرها که مشتریانی در شهر دارند، بسیار حساس می نماید، مخصوصا اگر قبل از این آپدیت در نتایج محلی برای آن شهر نشان داده نشده بود.

3.  مشاغل با بیش از یک مکان بر اساس آدرس و طبقه بندی کسب و کار تحت تأثیر قرار می گیرند.

اکنون و قبل از الگوریتم پوسوم، اگر “نماینده املاک و مستغلات تهران” را جستجو می کردید، مشاغل با لیست های متعدد با اطلاعات مشابه مانند دامنه وب سایت و شماره تلفن یا آدرس مربوط به یک محله فیلتر میشد و نمایش داده نمی شد. این مشکل با الگوریتم پوسوم رفع گردید حال اگر در یک ساختمان چند شرکت در یک حوزه کاری فعالیت میکنند هر سه شرکت قابلیت نمایش در جستجو ها را دارد این درحالی است که قبل از این الگوریتم شرکت ها فیلتر و فقط یک مورد قابلیت نمایش در جستجو را داشت.

به عنوان مثال، یک شرکت املاک و مستغلات با لیست  های چندگانه مستقل در یک منطقه جغرافیایی کوچک، می یابد که اکثر شرکت های املاکی آنها از جستجوی محلی یاب فیلتر می شدند یعنی در جستجوی گوگل نمایش داده نمی شدند ( به دلیل نزدیکی آدرس جغرافیایی )، معمولاً فقط با تعداد معدودی از لیست نشان داده می شوند. این امر منطقی است، زیرا Google ترجیح می دهد به جای یک شرکتی که دارای چندین نمایندگی یا یک محل با شرکت هایی که فعالیت های مشابه و یا در یک آدرس جغرافیایی است را فیلتر کرده و بجای آن نتایج مختلفی را برای جستجوی مانند “نماینده املاک و مستغلات تهران” نشان دهد.

در مورد الگوریتم پوسوم نیز همین امر صدق می کند، اما اکنون اگر آدرس فیزیکی مشاغل مشابه سایر افراد در همان گروه (همان نوع مشاغل) باشد آنها را محدود و مشاغل بیشتری را با آدرس های متفاوت نمایش می دهد.

بنابراین یک نماینده املاک و مستغلات در شرکت  A که از همان ساختمان به عنوان یک رقیب املاک و مستغلات در شرکت B کار می کند، ممکن است ببیند که یکی از آنها در حال فیلتر شدن است و دیگر مکان ها در جستجو نمایش داده می شود.

این تأثیر مهمی در نمایش کسب و کارها در “محلی یاب” دارد:

img

4. جستجوی معنایی اکنون برای جستجوی محلی مهمتر از همیشه است.

این الگوریتم کمکی به جستجوی معنایی” داشته و با درک هدف جستجوگر و معنای متنی که در Google  ظاهر می شود، دقت جستجو را بهبود می بخشد.

در حال حاضر با الگوریتم موش کور یا Possum ، هدف جستجو و کلمات کلیدی “هم راستا ” بوده و این بسیار مهم هست.

به این صورت که گوگل بر اساس موقعیت مکانی کاربران نتایج جستجو را نمایش می داد.

برای مثال اگر کاربری در منطقه یوسف آباد تهران عبارت “رستوران های نزدیک من” را جستجو کند، گوگل با توجه به موقعیت مکانی کاربر نزدیک ترین رستوران ها در منطقه یوسف آباد را به او معرفی می کند.

این کار هم موجب رضایت کاربران شد و هم باعث شد کسب و کارهای کوچک که توان رقابت با سایت های بزرگ تر را در کلمات کلیدی حوزه کاری خود نداشتند، از مزیت سئو محلی استفاده کنند و به کسب و کار خود رونق ببخشند.

اکنون با الگوریتم “Possum” Google، بیش از هر زمان دیگری نیت کاربر را باید بخش مهمی از روند تفکر در جستجوگرهای محلی و تحقیقات کلمات کلیدی محلی در نظر گرفت.

5. ایجاد فیلتر محلی و ارگانیک

قبل ازPossum ، برخی از لیست ها در نتایج محلی ظاهر نمی شدند ( قبلا توضیح داده شده است که شرکت هایی که در یک ساختمان یا محله می باشند را فیلتر و فقط یک یا دو مورد را نمایش می دهد ) زیرا به سایت مرتبط می شوند که در نتایج ارگانیک فیلتر شده است. اما در آپدیت موش کور ، دیگر اینگونه فیلتر ها وجود نداشته و همه کسب و کارها قابلیت مشاهده در گوگل را داشته باشند.

با استفاده از  الگوریتمPossum ، Google  اکنون اینگونه جستجو هار را انجام میدهد که فیلتر جستجوی محلی بطور مستقل از فیلتر جستجوی ارگانیک کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *