رتبه بندی مناسب شدن برای کلمات کلیدی عمومی ، دشوار است ، به خصوص اگر کسب و کار شما جدید یا کوچک باشد. اگر می خواهید ترافیک و تبدیل های خود را سریعتر (و با تلاش کمتری) افزایش دهید ، استفاده از کلمات کلیدی بلند راهی برای پیشبرد شماست. در حالی که انتخاب کلمات کلیدی مناسب همیشه آسان نیست ، لازم نیست که بیش از حد خسته کننده باشد. در ادامه نکات و مثال هایی را برای شما ارائه کرده ایم که به راحتی می توانید به نتایج دلخواهتان برسید.
در این مقاله موارد زیر بررسی و ارائه شده اند :
- کلمات کلیدی بلند (long-tail keyword) چیستند؟
- چرا کلید واژه های بلند کلیدی برای تقویت ترافیک سایت هستند؟
- چگونه کلمات کلیدی بلند درستی را انتخاب کنیم؟
- ابزارهایی که به ما کمک می کنند تا لیستی از کلمات کلیدی بلند تهیه کنیم
- روشهای دیگری که به ما کمک می کند تا لیست کلیدواژه های بلند خود را گسترش دهیم
- استفاده موثر از کلمات کلیدی بلند
کلمات کلیدی بلند (long-tail keyword) چیستند؟
این کلیدواژه ها ، کلماتی هستند که به اندازه سایر کلمات محبوب مورد جست و جو قرار نمی گیرند ؛ معمولا به این دلیل که بسیار خاص هستند. بیشتر کلمات کلیدی بلند در کمترین حالت ۳ کلمه اند اگرچه تنها طول کلمات فاکتور اندازه گیری بلند بودن (long-tail) آنها نیست.
معمولا کلمات کلیدی بلند بسیار آسان تر از عموم کلیدواژه ها رتبه بندی می شوند که گاهی اوقات به آنها هد کی ورد (Head Keyword) یا کلیدواژه های عمومی هم می گویند. اگر سایت شما جدید است ، یا اگر در حال حاضر رتبه بالایی ندارید ، می تواند به سالها تلاش و پیشرفت مستمر را برای رسیدن به یک اصطلاح سرآمد مانند “قهوه” یا “بازاریابی” نیاز داشته باشد . این عبارات جستجوی کاملاً رقابتی هستند.
بیایید به چند کلمه کلیدی بپردازیم که رتبه بندی آنها ساده تر خواهد بود.
مثال های کلمات کلیدی بلند
هدف قرار دادن اصطلاحات کمتر جستجو شده است ، مانند ” فیلتر قهوه در خانه ” یا ” بازاریابی محتوا برای شرکتهای نرم افزاری” که می توانید خیلی راحت تر در صفحه اول Google قرار بگیرید. تغییرات کلمات کلیدی بلند هم می تواند موثر واقع شود چون گوگل قادر به درک کلمات کلیدی مشابه و تغییرات مرتبط با آن است.
مثال : “فیلترهای قهوه خانگی” ، “بازاریابی محتوا برای SaaS” ، “استراتژی های بازاریابی محتوا برای نرم افزار”.
کلمات کلیدی بلند نام خود را از نمودار نتایج جستجوی Google می گیرند. چند اصطلاح (ستون عمودی نمودار) غالباً جستجو می شوند ، اما بیشتر جستجوها ( خط افقی نمودار) برای کلمات کلیدی طولانی تر و مبهم تر است. در اینجا یک مثال عالی وجود دارد که آن را خلاصه می کند:
کلمات کلیدی بلند به صورت جداگانه و تکی جستجو نمی شوند ، اما در کنار هم اکثر ترافیک جستجو را تشکیل می دهند.
چرا کلید واژه های بلند کلیدی برای تقویت ترافیک سایت هستند؟
با هدف قرار دادن کلمات کلیدی بلند به جای کلمات کلیدی اصلی (Head Keywords) ، به احتمال زیاد به دلایل مختلف بازدیدکنندگانی را که علاقه مند به سایت ، محصول یا خدمات شما باشند ، به ارمغان می آورد :
۱. رتبه بندی آن راحت تر است : اول و مهمتر از همه رتبه بندی کلمات کلیدی بلند آسان تر است . رقابت عظیمی برای کلمات کلیدی معمولی وجود دارد در حالی که رقابت برای کلمات کلیدی خاص (بلند) چندان گسترده نیست. به عنوان مثال ، رتبه بندی “سوشی” دشوار است ، اما رتبه بندی برای “رستوران سوشی وگان شیکاگو” آسان تر است.
۲. جذب بیشتر مخاطب : دوما ، از آنجا که کلمات کلیدی بلند بسیار خاص هستند ، کسی که یکی از آنها را جستجو می کند ، احتمالاً برای خرید یا دریافت خدمات در آن زمینه آماده است. آنها از قبل می دانند که چه می خواهند؛ و فقط باید آن را پیدا کنند از طرف دیگر شخصی که در جستجوی یک کلمه کلیدی کلی (عمومی) است ، فقط می تواند تحقیقات اولیه را انجام دهد یا تمام گزینه های خود را برسی و ارزشیابی کند. از بین دو جستجوگر ، اولین شخص ، موردی است که شما در سایت خود می خواهید.
۳. هزینه تبلیغات کمتر : اگر از Google Ad استفاده می کنید ، کلمات کلیدی بلند نیز به شما کمک می کند تا صدای تبلیغاتی خود را بیشتر کنید. کلمات کلیدی معمولی تمایل دارند هزینه بالایی را برای هر کلیک داشته باشند چون رقابت بالایی دارند ، اما کلمات کلیدی با حجم جستجو یا رقابت کمتر ، هم ارزان تر و هم هدفمندتر هستند.
چگونه کلمات کلیدی بلند درستی را انتخاب کنیم؟
اکنون که می دانید چرا کلمات کلیدی بلند اهمیت دارند ، چگونه می توانید شروع به استفاده از آنها کنید؟ متأسفانه ، هیچ فرمولی ثابتی برای یافتن کلمات کلیدی بلند وجود ندارد که باعث ایجاد ترافیک در سایت شما شوند ، و شاید شما مجبور باشید قبل از پیدا کردن کلمات کلیدی ، تعدادی کلید واژه را امتحان کنید تا به چیزی که می خواهید برسید. با این وجود اصولی وجود دارد که می توانید برای ایجاد لیست های خوب کلمات کلیدی از آنها استفاده کنید. بیایید به بررسی هرکدام بپردازیم .
پیشنهاد فروش منحصر به فردی داشته باشید (USP)
برای پیدا کردن کلمات کلیدی که بتوانند نیاز شما را برآورده کنند ، شروع به فکر کردن درباره کسب و کار خود کنید . از خودتان بپرسید که چه چیزی محصول یا خدمات شما را منحصرا مطلوب می کند.
- چه نوع مردمی به خدماتی که شما ارائه می کنید نیاز دارند؟
- چرا باید شما را بر رقبایتان ترجیح دهند؟
هنگام انتخاب کلمات کلیدی بلند ، از این ویژگی های مطلوب منحصر به فرد که آنها را در ذهن خود نگه داشته اید ، استفاده کنید. در حالت ایده آل کلمات کلیدی که استفاده می کنید باید شما را در کاری که در انجام آن مهارت بالایی دارید ، برجسته نشان دهد علاوه برآن تفاوت شما با رقبایتان را نشان دهند . این فاکتورها به شما کمک می کند تا به جامعه هدف خود که همان جست و جو کنندگانی هستند که به خدمات یا محصول شما نیاز دارند ، برسید. به یاد داشته باشید هرچه منحصر به فرد تر ، مخاطبان کمتر اما این تغییرات است که اهمیت دارد .
اهداف و نیازمندیهای مخاطبان جامعه هدف خود را تعیین کنید
مشتریان بالقوه شما نیازها و خواسته هایی دارند . شما باید قبل از پیشرفت و حرکت به مرحله بعد به این موضوع پی ببرید که آنها چه هستند.
- کدام یک از سوالات آنها نیاز به پاسخ دارد؟
- چه نگرانی و مشکلاتی ممکن است داشته باشند ؟
- چه راه حلی برای حل مشکلشان نیاز دارند که شما می توانید ارائه دهید؟
- پیش از اینکه بخواهند بر چیزی که شما ارائه می دهید سرمایه گذاری کنند چه چیزهایی را درنظر می گیرند ؟
اغلب تیم فروش شما می تواند به این قبیل سوالات پاسخ دهد . هرکسی در سازمان شما که با مشتریان سروکار دارد ، تجربه ای دارد که می توانید از آن استفاده کنید. قبل ازینکه به مرحله بعد که مهمترین مرحله یعنی تحقیق است بروید ، لیستی ازین پاسخ ها آماده سازی کنید.
هدف کاربر را در ذهن داشته باشید
بعد ازینکه لیستی از کلمات کلیدی بلند برای خودتان آماده کردید ، دوباره آنها را مرور کنید و فکر کنید که چرا مردم باید درباره آنها سرچ کنند . امید به یافتن چه چیزهایی دارند؟ در چه مرحله ای از خرید قرار دارند؟ هرگاه که خواستید از آن کلمات کلیدی بلند خود استفاده کنید ، اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که جست و جو کنندگان هدف شما به دنبال آن هستند را تامین کرده اید.
هرکاری که می کنید فقط از کلمات کلیدی اشتباه استفاده نکنید حتی با اینکه بدانید به آسانی در رتبه بندی خوبی قرار می گیرید. چون اگر مخاطبان شما به دنبال نیاز خود وارد سایت شما شوند و آن را پیدا نکنند ناراضی می شوند.
ابزارهایی که به ما کمک می کنند تا لیستی از کلمات کلیدی بلند تهیه کنیم
تعدادی از ابزارهای کلیدواژه وجود دارد که شما می توانید برای لیست کلمات کلیدی بلند خود از آنها استفاده کنید :
ابزار keyword magic
با استفاده از ابزار Magic Keyword می توانید کلمات کلیدی را وارد کنید و کشور خود را انتخاب کنید و SEMrush لیستی از کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید نوع مطابقت را با کلمات کلیدی گسترده ویا عبارت دقیق یا مرتبط تغییر دهید.
شما همچنین می توانید کلمات کلیدی جداگانه را انتخاب کرده و آنها را به مدیریت کلیدواژه های خود اضافه کنید . که مکانی عالی برای ثبت سابقه کلیه کلمات کلیدی مورد نظر برای نظارت یا استفاده است . همچنین می توانید کلمات کلیدی موجود در لیست را به اکسل ارسال کنید.
با استفاده از ابزار topic research می توانید یک کلمه کلیدی بلند را جستجو کنید و این ابزار مجموعه ای از موضوعات و اطلاعات مرتبط را در قالب های مختلف بازمی گرداند. برای به دست آوردن ایده های بیشتر برای کلیدواژه های بلند از اطلاعات موجود در این ابزار استفاده کنید.
در ابتدا به شما کلمات کلیدی مرتبط و عناوین اخیر مربوط به کلمه کلیدی شما در قالب کارت داده می شود :
نکته : سوالات هم می توانند کلمات کلیدی بلند شما باشند.
هنگامی که روی یک کارت کلیک می کنید ، به شما عناوین و سوالات اخیر مربوط به موضوع کلمه کلیدی خود و موضوع کارت داده می شود. این سؤالات می توانند بسیاری از ایده های کلمات کلیدی بلند را به شما ارائه دهند و به شما در تعیین پاسخ سؤالاتی که باید به مخاطبان خود پاسخ دهید کمک می کند.
ابزار keyword gap
به کمک این ابزار می توانید کلیدواژه های رقبای خود و رتبه بندی آنها را بررسی کنید . شما ابتدا دامنه خود را اضافه می کنید سپس می توانید خودتان را درهربار با ۴ رقیب مقایسه کنید. این ابزار کلمات کلیدی و محل آن که به وسیله آن هردوی شما رتبه بندی می شوید را نشان می دهد.
بنابراین اگر به تصویر زیر نگاه می کنید ، فروشگاه ها را در رتبه ۱۰ برای “غذای سگ” و در موقعیت ۶۳ قرار دارند. حرکت به ۱۰ مورد برتر ممکن است سخت باشد ، اما می توانند از کلمات کلیدی بلند استفاده کنند که ممکن است در ۱۰ رتبه برتر قرار گیرند .
حرکت به ۱۰ رتبه برتر ممکن است دشوار باشد ، اما می توانید از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید. بنابراین اگر “غذای سگ” را در ابزار Keyword Magic قرار دهید ، لیستی از گزینه های کلمات کلیدی بلند را مشاهده خواهید کرد.
همچنین کلماتی را مشاهده می کنید که رقبای شما محتوایی را برای آن کلمات ایجاد کرده اند که ممکن است فراموش کرده باشید. تیم بازاریابی شما می تواند تجزیه و تحلیل کاملی انجام دهد و تعیین کند که کدام کلمات کلیدی بلند بهترین و مناسبترین کلمات برای استفاده است.
برنامه ریز کلمه کلیدی Google ads
در داخل حساب Google Ads شما ، Keyword Planner دو گزینه “کشف کلید واژه های جدید” و “دریافت حجم جستجو و پیش بینی ها” را به شما ارائه می دهد.
نکته : اگر حساب Google Ads پریمیوم دارید ، نسبت به اکانت های رایگان اطلاعات بهتر و بیشتری دریافت خواهید کرد.
با استفاده از این دو گزینه ، می توانید درباره اصطلاحات جستجوی مختلف اطلاعاتی کسب کنید و میزان تخمین کلیک و برداشت هایی را که می توانید در صورت اجرای تبلیغات با این موارد دریافت کنید ، ببینید.
هنگام جست و جوی کلمات کلیدی ، می توانید اصطلاحات و کلمات مختلف را جستجو کنید ، وارد یک دامنه شوید تا از آن به عنوان فیلتر استفاده کنید و در صورت تمایل به جستجوی هدفمندتر حتی برای ایده های کلمات کلیدی بلند ، نیز می توانید از فیلترهای دیگر استفاده کنید.
این ابزار لیستی از کلمات کلیدی را برای شما ایجاد می کند. همچنین به شما می گوید رقابت Google Ads برای هر کلمه کلیدی چقدر است و چقدر می توانید انتظار پرداخت برای هر کلیک را داشته باشید. حتی اگر شما قصد اجرای یک کمپین Google Ads را ندارید ، این ایده خوبی را به شما می دهد که ارزش هر کلمه کلیدی چقدر است و رتبه بندی برای هر کلمه کلیدی در نتایج ارگانیک چقدر دشوار خواهد بود.
تعدادی ابزار مفید دیگر برای تولید کلمات کلیدی در سراسر وب نیز وجود دارد اما برنامه ریز کلمات کلیدی Google بهترین مکان برای شروع است.
روشهای دیگری که کمک می کند تا لیست کلیدواژه های بلند خود را گسترش دهیم
ابزارهای کلمات کلیدی می توانند ایده های خوبی به شما بدهند ، اما در اینجا متوقف نشوید. کمی جست و جو به روش قدیمی می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی بلند کمک کند که شاید در حالت عادی نتوانید آنها را پیدا کنید. در اینجا محل های دیگری وجود دارد که می توانید نگاه کنید.
ویژگی Google’s Autocomplete
هنگامی که شروع به تایپ کردن چیزی در کادر جستجوی Google می کنید ، یک لیست کشویی از عباراتی که افراد دیگر در جستجوی آن هستند نشان می دهد. کلمات اضافی را به عبارت جستجوی خود اضافه کنید تا امکانات بیشتری در طول کلمه کلیدی ایجاد کنید ، یا حرف دیگری را بعد از عبارت جستجو اضافه کنید تا کلمات کلیدی کامل دیگری را ببینید.
به عنوان مثال ، اگر به دنبال کلید واژه های بلند مربوط به بازاریابی محتوا هستید ، ممکن است چیزی مانند بهترین بازاریابی محتوا ” best content marketing p ” را در جعبه جستجو تایپ کنید و لیست پیشنهادات زیر را بدست آورید که ایده خوبی برای کلمات کلیدی بلند است :
Google’s People Also Ask
اگر Google آنچه را که مردم می پرسند به شما نشان می دهد ، پس چیزی برای یادگیری وجود دارد. هنگامی که جستجوهای Google را انجام می دهید ، همیشه این بخش از SERP ها (search engine result page) را مرور کنید.
هنگامی که روی یک سؤال کلیک می کنید ، جعبه گسترش می یابد و سوالات بیشتری را برای دریافت ایده های کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می دهد.
Related Search Terms on Google
سعی کنید یک کلمه کلیدی معمولی یا یکی از کلمات کلیدی بلند خود جستجو کنید و ببینید چه نوع جستجوهای مرتبط با Google در انتهای صفحه پیشنهاد می کند. به عنوان مثال ، اگر به جستجوی کلمه کلیدی “بازاریابی محتوا برای مشاغل” می پردازید ، ممکن است بخواهید از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای مشاغل کوچک استفاده کنید.
انجمن ها و رسانه های اجتماعی
به پیام ها و فرم های مربوط به پست خود سر بزنید و به سوالاتی که مردم می پرسند توجه کنید . اینطور در نظر بگیرید که سوالات انها به مانند کلمات کلیدی بلند برای شما هستند. به عنوان مثال ، جستجوی بازاریابی محتوا در Quora ممکن است به شما القا کند که از کلید واژه های بلند “اشتباهات مبتدی در بازاریابی محتوا” و “نمونه هایی از بازاریابی شرکتی” استفاده کنید.
استفاده موثر از کلمات کلیدی بلند
یافتن کلمات کلیدی خوب دم تنها نیمی از کار است. وقتی کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید ، باید از آنها به روش صحیح استفاده کنید. در حالی که این موضوع می تواند به خودی خود یک مقاله باشد ، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا از کلیدواژه های خود به صورت موثر و کارامد استفاده کنید.
از کلمات کلیدی خود به طور طبیعی استفاده کنید. این احتمالاً مهمترین چیزی است که باید در خاطر داشته باشید. ممکن است استفاده ازبرخی کلمات کلیدی در یک جمله آسان نباشد ، بنابراین شما می توانید با استفاده از نگارشی خلاق کلید واژه خود را تنظیم کنید.
در صورت امکان ، کلمات کلیدی بلند و انواع آنها در عنوان صفحه ، هدرها و زیرعنوان های صفحه خود وارد کنید. از آن در بند اول خود نیز استفاده کنید ترجیحاً در اولین جمله خود.
اگر کلید واژه شما در جایی مانند عنوان قرار نمی گیرد ، خیلی نگران نباشید. بهتر است آن را نگه دارید تا اینکه در جایی مناسب آن را به کار ببرید . از کلید واژه خود در جایی که می توانید استفاده کنید ، اما فایده و خوانایی مطالب خود را فدا نکنید.
سخن آخر
کلمات کلیدی ممکن است همه چیز در دنیای SEO نباشند ، اما آنها هنوز هم یک بخش اساسی برای SEO هستند. اگر رتبه خوبی برای کلمات کلیدی معمولی نداشته اید ، به جای آن تمرکز خود را به کلمات کلیدی بلند تغییر دهید. پس از یافتن کلمات کلیدی بلند و استفاده از آن می توانید پس از یک یا دو هفته افزایش رتبه بندی (و افزایش ترافیک مربوطه) را در سایت خود ببینید.