تازه ها

الگوریتم تطبیق عصبی – Neural Matching

[kc_row use_container=”yes” force=”no” column_align=”middle” enable_particle_bg=”no” video_mute=”no” _id=”195125″][kc_column width=”12/12″ video_mute=”no” _id=”276767″][kc_column_text _id=”202468″]

آشنایی با الگوریتم مطابقت عصبی Google و هوش مصنوعی  Google 

در جشن 20 سالگی گوگل Google که در رویدادی در سانفرانسیسکو در تاریخ 24 سپتامبر 2018 از ویژگی ها و الگوریتم های جدیدی را اعلام نمود که سناریوی نتیجه جستجو آینده، تکنیک ها و استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو را دگرگون می کند.

[/kc_column_text][/kc_column][/kc_row][kc_row use_container=”yes” _id=”877234″ cols_gap=”{`kc-css`:{}}” force=”__empty__” enable_particle_bg=”__empty__” css_custom=”{`kc-css`:{`any`:{`typography`:{`text-align|`:`justify`},`box`:{`padding|`:`10px inherit 10px inherit`}}}}”][kc_column width=”12/12″ video_mute=”no” _id=”957907″][crum_single_image image_size=”full” align=”aligncenter” _id=”760683″ image_source=”media_library” image=”4746″][/kc_column][/kc_row][kc_row use_container=”yes” _id=”254200″ cols_gap=”{`kc-css`:{}}” force=”__empty__” enable_particle_bg=”__empty__” css_custom=”{`kc-css`:{`any`:{`box`:{`padding|`:`10px inherit 10px inherit`}}}}”][kc_column width=”12/12″ video_mute=”no” _id=”804905″][kc_column_text _id=”424653″]

درباره الگوریتم مطابقت عصبی Google باید چه چیزهایی بدانید؟

گوگل هرگز فرصتی برای سرگرم کردن کاربران خود از دست نداده است و در بیست مین سالگرد خود، چیزی را برای دوستداران سئو و بازاریابان دیجیتال ایجاد نمود.

الگوریتم همسان سازی عصبی گوگل ترکیبی کامل از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو و موتور مصنوعی است. اکنون؛ Google  در این نوع الگوریتم روی مترادف ها و مفهوم اصطلاح جستجو متمرکز خواهد شد.

الگوریتم جدید Google قصد دارد روی تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو قدیمی تأثیر بگذارد و نتایج جامع تری را ارائه دهد. زیرا گوگل به جای کلمات کلیدی بر درک مفهوم صفحه از محتوا تمرکز خواهد کرد. پیش از این گوگل برای درک مفهوم از کلمات کلیدی صفحه استفاده می کرد.

حتی اگر معیارهای رتبه بندی ابتدایی و موجود مانند ساختار لینک مناسب، پیوند خارجی و داخلی و سرعت بارگذاری صفحه در همه موارد این بروز رسانی الگوریتم جدید تاثیر گذار خواهد بود.

توجه داشته باشید كه همخوانی Rankbrain و تطابق عصبی هر دو موجودیت مختلف سیستم الگوریتم google core هستند.

[/kc_column_text][/kc_column][/kc_row][kc_row use_container=”yes” _id=”274484″ cols_gap=”{`kc-css`:{}}” force=”__empty__” enable_particle_bg=”__empty__” css_custom=”{`kc-css`:{`any`:{`box`:{`padding|`:`10px inherit 10px inherit`}}}}”][kc_column width=”12/12″ video_mute=”no” _id=”943882″][kc_column_text _id=”634833″]

صحبت هایی در 21 مارس 2019 در مورد تفاوت بین Rankbrain و تطبیق عصبی ارائه گردید.
گوگل اخیراً در مورد تفاوت میان بخش های Rankbrain و Neural Matching در طراحی الگوریتم سیستم اصلی آنها توئیت کرده است که خلاصه تفاوت و عملکرد Rankbrain  تطبیق عصبی بصورت زیر می باشد:

  • RankBrain به Google کمک می کند تا صفحات را با مفاهیم بهتر مرتبط کند
  • Neural Matching به Google کمک می کند تا کلمات را با جستجوها بهتر مرتبط کند.

و به کاری که جستجوگرها یا مدیر وب سایت های خاصی انجام دهند، کاری ندارند. اینها بخشی از سیستمهای اصلی گوگل هستند که به منظور افزایش درک طبیعی طراحی شده اند.

– Google SearchLiaison (searchliaison) 21 مارس 2019

نیاز داریم بفهمیم که تطابق عصبی گوگل ( Neural Matching ) دقیقاً چیست؟

هوش مصنوعی از سال های گذشته مورد علاقه گوگل بوده است. بهترین مثال برای تلاش آنها فناوری جدید آنهاست که توانسته اند بطور مستقل وظایف انسان را بصورت نرم افزاری و سخت افزاری انجام دهند و مکالمه هایی شبیه به انسان کنند اکنون؛ Google با استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای تولید نتایج جستجوی متنوع و بهتر با تجزیه و تحلیل درست اصطلاحاً از ” پرس و جو ” استفاده می کند.

[/kc_column_text][/kc_column][/kc_row][kc_row use_container=”yes” _id=”22017″ cols_gap=”{`kc-css`:{}}” force=”__empty__” enable_particle_bg=”__empty__” css_custom=”{`kc-css`:{`any`:{`box`:{`padding|`:`10px inherit 10px inherit`}}}}”][kc_column width=”12/12″ video_mute=”no” _id=”640332″][kc_column_text _id=”225675″]

رتبه بندی ارتباط با اسناد

جدیدترین مقاله تحقیقاتی با عنوان Deep Relevance Ranking از دستورالعمل پرس و جو پیشرفته اسناد استفاده می کند. در این مقاله توضیحات مربوط به کار تعاملی پرس و جو در اسناد آگهی وجود دارد. در نتیجه، عملکرد اهمیت تطابق عصبی را در موتور جستجوی گوگل توضیح می دهد. مفهوم کلی آن مربوط به اسپم کردن نتایج بی ربط و پیگیری نتایج جستجوی است.

تأثیر این الگوریتم جدید Google بر SEO چیست؟

جستجوی آنلاین شخصی تر و نزدیکتر به هدف، از گذشته خواهد بود.
از آنجا که Google اکنون می تواند اصطلاحات مبتنی بر سؤال و جستجوی دقیق را درک کند ( عمل پرس و جو )، جستجوی آنلاین بیشتر از قبل مرتبط با موضوع جوستجو خواهد بود. این منجر به ایجاد استراتژی های جدید SEO مطابق الگوریتم هوش مصنوعی می شود. با محبوبیت جستجوی تصویر و صدا پیاده سازی هوش مصنوعی برای وب سایت ها ضروری شده است.

مجددا به این نتیجه می رسیم که محتوا پادشاه است

اضافه کردن مترادف قبلاً نوعی spamming کلمه کلیدی بود، اما اکنون Google قصد دارد از مترادف ها برای درک محتوای یک صفحه استفاده کند.

محتوای کیفیت بسیار مهمتر از قرار دادن کلمات کلیدی مربوطه در جای مناسب است. برقراری ارتباط افکار خود در پشت یک قطعه محتوا، محور اصلی نویسنده و بازاریاب خواهد بود.

اطلاعیه رسمی Google این موضوع را روشن کرده است:

“… ما اکنون به جایی رسیده ایم که شبکه های عصبی می توانند به ما کمک کنند تا از درک کلمات گرفته تا درک مفاهیم، جهشی اساسی داشته باشیم. تعبیه های عصبی، رویکردی که در زمینه شبکه های عصبی توسعه یافته است، به ما امکان می دهد کلمات را به بازنمایی های فازی مفاهیم اساسی تبدیل کنیم و سپس مفاهیم موجود در پرس و جو را با مفاهیم موجود در سند مطابقت دهیم. ما این روش را تطابق عصبی می نامیم .”

آخرین بروزرسانی الگوریتم Google بر اساس محتوا و شرایط جستجوی جستجو، اسناد یا صفحات وب را رتبه بندی می کند. این کاملاً به معنای این نیست که سازندگان محتوا باید مترادف کلمات کلیدی را به محتوای خود اضافه کنند، بجای آن باید تفاوت بین اصطلاحات جستجو و کلمات کلیدی را درک کنند. سازندگان محتوا باید به تمرکز بر این واقعیت که گوگل در حال حاضر نیاز محتوا بر اساس نیاز و درخواست کاربران را در نظر دارد و اینکه چگونه یک صفحه می تواند برای کاربران مفید باشد.

[/kc_column_text][/kc_column][/kc_row][kc_row use_container=”yes” _id=”699025″ cols_gap=”{`kc-css`:{}}” force=”__empty__” enable_particle_bg=”__empty__” css_custom=”{`kc-css`:{`any`:{`box`:{`padding|`:`10px inherit 10px inherit`}}}}”][kc_column width=”12/12″ video_mute=”no” _id=”205200″][kc_column_text _id=”51405″]

اعلامیه های اصلی مربوط به جستجو در رویداد 20 ساله Google چه بود:

در 20مین سالگرد Google برخی از اعلان های مهم مربوط به بهینه سازی جستجو اعلام شد.

الگوریتم جدید Google فقط بخشی از اعلامیه بود. چندین ویژگی جدید وجود دارد مانند ذخیره کردن مطالب یا ایده هایی که کاربر مفید می داند، از سرگیری جستجو کاربر از جایی که کاربر آخرین درخواست های خود را جستجو کرده و پیشنهادات مربوطه را برای جستجو مجددا ارائه می نماید.

برای مطالعه بیشتر در خصوص ویژگی های جستجوی تازه اعلام شده و بهبود محتوای بصری را بر اساس الگوریتم مطابقت عصبی Google با ترکیب Google Search AI (هوش مصنوعی) و پیشرفت ML ( آموزش ماشین ) کلیک کنید.

[/kc_column_text][/kc_column][/kc_row][kc_row use_container=”yes” _id=”633211″ cols_gap=”{`kc-css`:{}}” force=”__empty__” enable_particle_bg=”__empty__” css_custom=”{`kc-css`:{`any`:{`box`:{`padding|`:`10px inherit 10px inherit`}}}}”][kc_column width=”12/12″ video_mute=”no” _id=”590351″][kc_column_text _id=”154769″]

لیست ویژگی های جستجوی جدید اعلام شده در رویداد  Google Anniversary Anniversary:

1.       جستجوی کارتهای فعال

2.      ارائه مجموعه در جستجو

3.    ایجاد سازمان پویا در نتایج جستجو

4.      ایجاد لایه جدید موضوع در گراف اطلاعات

5.     Google Discover   نسخه Google Feed نسخه 2.0

6.     اطلاعات  AMP

7.     فیلم های برجسته در جستجو

8.     امکان جستجوی تصویری  Google

9.      

[/kc_column_text][/kc_column][/kc_row][kc_row use_container=”yes” _id=”609935″][kc_column width=”12/12″ video_mute=”no” _id=”792647″][/kc_column][/kc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *