تازه ها

راهنمای نگارش تیتر مطلب

همیشه اولین سوالی که به ذهن می رسد، تیتر مطلب را چه انتخاب کنم. برخی تیتر را پس از نگارش مطلب، از روی محتوای ارایه شده انتخاب می کنند و برخی دیگر، ابتدا تیتر را بر می گزینند و سپس مبادرت به نگارش مطلب می نمایند. هر دو حال، نتایج خاص خود را در بر خواهد داشت. اما اینجا در خصوص اینکه تیتر چه باشد، چگونه انتخاب شود و یا دارای چه خصوصیاتی باشد، نمی خواهیم زیاد بحث کنیم. فقط به گفتن نکاتی چند در این خصوص بسنده می کنیم.

عنوان H1 حاوی عبارت کلیدی باشد

تیتر شما همیشه باید در برگیرنده اصل عبارات کلیدی و یا حاوی اطلاعات دقیقی راجه به متن باشد. یعنی تیتر نشان بدهد که مطلب درباره چیست؟

همچنین تیتر صفحه شما باید هدینگ 1 یا همان H1 باشد. با تطابق تیتر و هدینگ صفحه، این سیگنال ارایه می شود که ما دقیقا درباره چه صحبت می کنیم.

مثلا: در خصوص عبارت کلیدی “کفش طبی” تیترهای ذیل پیشنهاد می شود:

انواع کفش طبی

بهترین کفش های طبی

کفش طبی را از کجا بخرم؟

(4 اشتباه رایج) خرید کفش طبی

چه زمانی کفش طبی باید خرید؟

کفش طبی، 10 دلیل برای خرید

کفش طبی (10 تولید کننده برتر داخلی

کفش طبی ایرانی، موافقان و مخالفان!

هر کدام از تیتر های فوق، ایده خاصی راجه به نگارش مطلب می دهد. برعکس، شما می توانید در خصوص مطلب خود، اول مبادرت به نگارش کنید، سپس تیتر را بر اساس هدف دقیقتان که مطلب را نوشته اید، انتخاب کنید.

عبارت کلیدی انتخابی

الزامی نیست که حتما مطلب صفحه لندینگ، فقط و فقط عبارت “کفش طبی” باشد

اما می تواند باشد؛ انواع کفش طبی نیز می تواند باشد. این بسته به سیاست شما برای تولید مطلب اصلی و پشتیبان است که تیتر شما را تولید می کند.

ضمنا گوگل طبق آخرین الگوریتم ها به تکراری بودن H1 در صفحه توجه نمی کند و می فهمد!

حالا آیا فارسی را هم می فهمد یا نمی فهمد هنوز اطلاعی در دست نیست ولی خیلی کار به تکرار ندارد.

در ادامه با تکمیل این مطلب، شما را در انتخاب بهتر تیتر، یاری می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *