10 گام اثرگذار برای سئوی گام به گام در گوگل فرست

فرآیند سئو (بهینه سازی رتبه وب سایت در موتور جستجوگر گوگل) دارای مراحل متوالی، موازی و پیچیده ای بوده و وضعیت سایت یا میزان سختی کلمه کلیدی ، در انجام درست این مراحل نقش بسزایی دارد و با انجام درست آن می توان سیگنال مثبتی را به گوگل مخابره کنیم تا رتبه وب سایت کسب و کار شما در مدت زمان مشخصی ارتقا یابد. در سئوی گام به گام گوگل فِرست (Google First) بیش از60 فرآیند، با توجه به آنالیز لحظه به لحظه الگوریتم های روز گوگل، طبقه بندی، استانداردسازی و ارائه شده است تا برای اولین بار در ایران، این امکان برای مشتاقان و علاقه مندان به بهبود کسب و کار خود در فضای گوگل فراهم آید، تا با استفاده از دانش و اطلاعات گوگل فرست، مراحل سئو ( سئوی گام به گام ) سایت خودتان توسط شما و با همراهی ما طی گردد. در سئوی گام به گام شما می توانید با مطالعه دقیق تر مراحل و نحوه آنالیز موتور جستجوگر گوگل (Google)، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و با توجه به سختی کلمه، اقدامات پایه و دانش کسب شده اقدام به انتخاب فرآیندها نمایید و به صورت گام به گام، مراحل سئو را طی نموده و پس از مشاهده نتیجه هر مرحله، با مشاوره رایگان کارشناسان ما در خصوص مراحل بعدی تصمیم گیری نمایید. سئوی گام به گام سایت برخی از اقدامات که عمدتا مباحث فنی می باشند، باید در خصوص کلیات وب سایت شما انجام گیرد، برخی از این موارد برای سئوی سایت شما حیاتی و ضروری است، از قبیل: ایجاد Sitemap ، فایل robot، راه اندازی گوگل آنالیتیکس، راه اندازی گوگل وب مستر تولز (Search Console) و برخی دیگر از اقدامات این مرحله سئوی گام به گام ، که از اهمیت بالاتری برخوردار هستند مانند: ارتقای سرعت سایت، بهینه سازی تصاویر، اصلاح تگ ها و ... . این سخن را از ما پذیرا باشید که برخی از این اقدامات در کوتاه مدت می تواند در رقابت با دیگر سایت ها و رقبا برگ برنده شما نیز محسوب گردد. در سرویس سئوی گام به گام می توانید بر اساس مشاوره کارشناسان گوگل فرست برخی از سرویس های سئوی سایت را دریافت نموده و بر اساس بازخورد دریافتی از تغییر رتبه، در خصوص دیگر اقدامات تصمیم گیری نمایید.

سئوی کلمه کلیدی به روش سئوی گام به گام

دسته دیگری از اقدامات سئویی وابسته به کلمه کلیدی بوده و به ازای هر کلمه کلیدی و یا دسته کلمات کلیدی باید صورت پذیرد. این اقدامات عمدتاً در حوزه محتوا و بک لینک (Back Link) بوده و در صورت نیاز و سخت بودن کلمه کلیدی باید بارها تکرار شود. معمولا سختی و رقابت کلمه کلیدی مشخص کننده حجم کار در این مرحله می باشد. در بسیاری از موارد با حجم کمی از اقدامات ممکن است شما در آن کلمه کلیدی در صفحه اول نتایج موتور جستجوگر گوگل قرار بگیرید و در برخی از موارد با توجه به نیاز و تکرار مراحل و غنی سازی محتوای صفحات این مهم صورت می پذیرد. گوگل فرست در این قسمت اقدام به ارائه طیف وسیعی از خدمات نموده است، که شما می توانید بر اساس بازخوردها و تغییر رتبه در نتایج جستجوی گوگل، این سرویس ها را انتخاب نمایید.

فرآیند کلی سئوی گام به گام در گوگل فرست

با توجه به توضیحات ارائه شده، به صورت کلی می توانیم فرآیند سئوی گام به گام را در گوگل فرست به صورت ذیل ترسیم نماییم.

بر اساس مطالب مندرج سرویس های فرآیند گام به گام گوگل فرست در سرفصل های ذیل ارائه می گردد:

ردیف کد دسته نام سرویس Name Service
1 T سئوی فنی Technical SEO
2 C سئوی محتوا Content
3 B بک لینک و رپرتاژ Backlink
4 D دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing
5 H هاست و دامین Hosting
6 W طراحی سایت Web Design
7 O سایر خدمات Other Service
سئوی گام به گام محتوا، بک لینک و رپرتاژ تولید محتوا یک هنر است. این موضوع بسیار فراتر از نوشتن یک مطلب بوده و نوشتن، ویرایش و ایجاد یک متن مناسب بخشی از این فرایند است. سئوی محتوا به روش سئوی گام به گام ، با بهره ­گیری از کارشناسان تولید محتوا و عمدتاً از طریق روش­های تولید محتوای دیجیتال و منطبق بر آخرین و به‌روزترین استراتژی‌های تولید محتوای با کیفیت با توجه و تمرکز بر موارد عمدۀ ذیل به انجام می رسد:
  • کلمه کلیدی کانونی یا اصلی؛
  • کلمات کلیدی اختیاری یا کلمات کمکی دیگر؛
  • تعداد کلمات درخواستی یا حدود آن برای محتواهای تولیدی؛
  • درجه‌ اهمیت متن تولیدی جهت بارگذاری در وب‌سایت‌ها؛
  • تعیین یا پیشنهاد دادن عنوان اصلی مرتبط با موضوع و کلمه‌ی کلیدی کانونی؛
  • تعیین یا پیشنهاد دادن تیترهای فرعی متن در صورت نیاز جهت هدفمند و بهینه ساختن هر چه بیشتر محتواهای تولیدی.
روش دیگری که بر روی سئوی سایت بسیار تأثیر می ‌گذارد، روشی است به نام رپرتاژ آگهی که در سرویس سئوی گام به گام هم مناسب می باشد. تأثیر این روش بر روی سئوی گام به گام آن ‌قدر زیاد است که در واقع موتور جستجوی گوگل کار خود را با یک بک لینک شروع کرده است. رپرتاژ آگهی تعاریف متعددی دارد، یکی از تعاریف آن این است: نوعی متن می باشد که برای معرفی خدمات یا محصولات به کار می ‌رود. این متن در سایت ‌های پر بازدید قرار داده می ‌شود و درون آن باید کلمات کلیدی قرار گیرند که به سایت بک لینک می‌ دهند. متن نباید نشان دهد که یک تبلیغ است، باید بر پایه احساس خواننده نوشته شود و اصول سئو ( سئوی گام به گام ) در آن رعایت شود. سایت‌ هایی که متن در آن‌ ها منتشر می‌ شود باید رتبه الکسا بالا و سن دامنه بیشتری داشته باشند و موضوعشان در ارتباط با سایت مورد نظر باشد. رپورتاژ آگهی تأثیر بسیاری روی سئو مخصوصا به روش سئوی گام به گام سایت ها دارد. اگر متن رپورتاژ سئو شده باشد، تا وقتی‌ که در سایت ‌های ناشر قرار دارد هم ترافیک بیشتری به وجود می ‌آورد و هم باعث بهبود سئوی گام به گام سایت در کلمات کلیدی خاصی که در آن ‌ها بک لینک داده‌ شده است می ‌شود.

چگونگی ایجاد استراتژی سئوی گام به گام

باید آنچه که به ‌صورت عامیانه راجع به سئو شنیده شده است را کنار گذاشت و به این کار به ‌عنوان یک پدیده در حال تکامل نگاه کرد. از آنجا که رفتار کاربران و الگوهای موتورهای جستجو مدام در حال تغییر است، استانداردهای سئو ( سئوی گام به گام ) به ‌سرعت عوض می ‌شوند. تنها بازاریابی آنلاین در حال پیشرفت نیست بلکه کسب ‌و کار افراد هم در حال پیشرفت است. بنابراین واقعاً نمی ‌توان از سئو ( سئوی گام به گام ) چشم‌ پوشی کرد. باید همیشه در حال بررسی و پیگیری بود.

نکات مورد توجه برای سئو ( سئوی گام به گام )

  • مخاطبان بازار هدف چه کسانی هستند؟
امروزه هدف سئو فقط جذب مخاطب بیشتر برای افزایش مخاطبان نیست، بلکه منظور افزایش مخاطبانی است که به سرویس ‌هایی که یک شرکت ارائه می ‌کند علاقه‌ مند باشند. در واقع بنا به مباحث آماری باید پرسید که مخاطبین برای چه چیزی جستجو می‌ کنند؟ جستجو را چگونه انجام می‌ دهند؟ از لحاظ جغرافیایی کجا هستند؟ هر چه اطلاعات دقیق ‌تر باشند، نتایج با ارزشمندتری از سرمایه ‌گذاری که در سئو ( سئوی گام به گام ) شده است به دست می ‌آید. ابزار Google Analytics برای شروع جستجو ابزار مناسبی می ‌باشد.
  • بیشتر مردم روی گوشی ‌های خود جستجو می ‌کنند.
برای دانستن اینکه در چند سال گذشته چقدر بازار آنلاین موبایل پیشرفت کرده و از دستکاپ جلو افتاده است نیازی به آمار نیست. اگر هدف داشتن رتبه بالا در موتورهای جستجو باشد بسیار مهم است که سایت برای موبایل بهینه ‌سازی شود.
  • موتورهای جستجو در حال رشد هستند.
وقتی کسی راجع به موتور جستجو صحبت می‌ کند آیا ناگهان گوگل به فکر خطور می کند؟ این غول فنّاوری آن ‌چنان سهم بزرگی در بازار دارد که کلمه Googling (به معنای جستجو در گوگل) یک فعل شده است. البته بخش چشمگیری از جستجوها هم در سایت ‌های دیگری انجام می ‌پذیرد، مانند بینگ مایکروسافت که برای افزایش رتبه در این موتور جستجو تنها لازم است محتوای چند رسانه ‌ای بیشتری روی سایت گذاشته شود و همچنین تگ‌ های متا قرار داده شوند.
  • مخاطبان چه چیزی را جستجو می‌ کنند؟
چند سال پیش یک کاربر معمولی نمی ‌توانست به موتور جستجو اعتماد کند که یک جمله محاوره‌ ای را بفهمد و با یک عبارت سنگین مانند "تحویل غذا در تهران" جستجو را انجام می ‌داد. اما الآن مردم احساس می‌ کنند می ‌توانند عبارت محاوره‌ای مانند "رستوران اطراف من کیست؟" را جستجو کنند. این تغییر خوب است اما روی کلمات کلیدی که باید برای سایت انتخاب کرد تأثیر می ‌گذارد. بجای تمرکز روی کلماتی که ترافیک سایت را افزایش می‌دهند، باید روی کلماتی تمرکز شود که باعث افزایش تبادل درآمد و سود خواهند شد.
  • مسیریابی ساده و کیفیت بالای محتوا بسیار تأثیرگذارند.
قرار دادن اطلاعات جالب در سایت که به ‌سادگی پیدا می ‌شوند باعث می ‌شود تا ترافیک سایت به ‌طور چشمگیری افزایش پیدا کند. هر صفحه باید بر اساس کلمات کلیدی و با محتوای منحصر به ‌فرد ساخته شود تا موتورهای جستجو به ‌راحتی سایت را ایندکس کنند و رتبه سایت بالا رود. تجربه کاربری خوب، کلید اصلی موفقیت است، پس باید محتوای متمرکز بر یک موضوع و عادی قرار داده شود. از پر کردن بیش از حد مطالب با کلمات کلیدی و استفاده از کلماتی که به ‌سختی درک می ‌شوند اجتناب گردد تا کاربران مایل به ترک سایت نباشند.
  • لینک‌ هایی که به سایت داده می ‌شوند بسیار مهم هستند.
وقتی سایتی به یک وب ‌سایت مورد نظر لینک می ‌دهد، موتورهای جستجو در نظر می ‌گیرند که این وب سایت محتوای مهمی دارد. در گذشته نزدیک، برای افزایش رتبه از لینک گرفتن از سایت ‌هایی که کیفیت بالایی نداشتند استفاده می ‌شد. اما امروز، ارزش لینکی که به سایت داده می ‌شود، بر اساس کیفیت وب سایتی که لینک را داده است مشخص می ‌شود. تنها چند لینک از سایت ‌های پر ترافیک لازم است تا نتایج فوق ‌العاده‌ای را به بار آورد.
  • شبکه‌ های اجتماعی نقش اساسی دارند.
شبکه ‌های اجتماعی پلت فرم ساده ‌ای به‌منظور ایجاد ارتباط بودند که امروز به کانال بازاریابی سودآوری تبدیل شده‌ اند. خیلی از مردم جستجوی خود را در شبکه ‌های اجتماعی شروع می ‌کنند و در نهایت به آنچه مورد نظرشان است می ‌رسند. اشتراک گذاشتن محتوای شخصی شده، به ‌روز و درگیر کننده ، افراد بیشتری را به پروفایل شخص و در نهایت به وب ‌سایت ایشان می‌ کشاند.
  • تجزیه و تحلیل در سئو ( سئوی گام به گام ) بسیار مهم است.
برای به دست آوردن نتایج بهتر باید رتبه سایت را در موتورهای جستجو به ‌طور مداوم زیر نظر گرفت. می توان سایت‌ های برتر را به ‌عنوان نمونه انتخاب کرد، تغییرات کوچکی داد و دید آیا در رتبه سایت تغییری داده می‌شود یا خیر. تغییرات زیاد و بدون ارتباط با هم انجام داده نشود چون باید دانست که چه تغییری باعث افزایش رتبه سایت شده است.
سئو با گوگل فرست در شبکه های اجتماعی